|
339.137
В19
Васильківський, Д. М.
Конкуренція на світових ринках товарів та послуг [Текст] : навч. посіб. / Д. М. Васильківський, С. А. Матюх, О. Ф. Яременко. - Хмельницький : ХНУ, 2019. - 162 с.
|
Розглянуто зміст і сутність понять конкуренції, конкурентоспроможності та міжнародної конкурентоспроможності. Визначено чинники і показники міжнародної конкурентоспроможності підприємства, розкриті особливості міжнародних стратегій бізнесу за умов глобалізації.
Для студентів економічних та управлінських спеціальностей, аспірантів, викладачів ЗВО, підприємців і керівників.
Зміст
Вступ 3
Тема 1. Суть та основи економічної теорії конкуренції
1.1. Суть конкуренції. Міжнародна конкуренція 5
1.2. Поняття "конкурентоспроможність" та "міжнародна конкурентоспроможність" 9
1.3. Класичні та неокласичні теорії досконалої
та недосконалої конкуренції 11
1.4. Теорії ефективної конкуренції Й. Шумпетера та Ф. Хаєка 14
1.5. Сучасні економічні моделі міжнародної конкуренції 14
Питання та завдання для самоконтролю 18
Тестові завдання 18
Тема 2. Міжнародна конкурентоспроможність підприємства
2.1. Поняття конкурентоспроможності підприємства,
галузі та національної економіки 21
2.2. Міжнародне конкурентне середовище підприємства 29
2.3. Інтенсивність міжнародної конкурентоспроможності 31
2.4. Конкурентоспроможність товару 36
2.5. Чинники міжнародної конкурентоспроможності підприємства 40
Питання та завдання для самоконтролю 43
Тестові завдання 43
Тема 3.
Методичні підходи до аналізу конкурентоспроможності суб'єктів господарювання
3.1. Збір і аналіз інформації про конкурентів 45
3.2. Класифікація і сутність основних методів
конкурентоспроможності підприємства 46
3.3. Потенціал і резерви підвищення
конкурентоспроможності підприємства 72
3.4. Напрями підвищення міжнародної конкурентоспроможності 74
Питання та завдання для самоконтролю 76
Тестові завдання 77
Тема 4. Конкурентоспроможність регіонів
4.1. Суть кластерів і їх конкурентні переваги 79
4.2. Конкуренція на локальних ринках 83
4.3. Місце розташування фірми і його роль у глобальній конкуренції 86
Питання та завдання для самоконтролю 92
Тестові завдання 92
Тема 5. Стратегії міжнародної конкурентоспроможності
5.1. Передумови розробки стратегії міжнародної конкурентоспроможності.... 95
5.2. Типи стратегій міжнародної конкурентоспроможності 97
5.3. Конкурентні стратегії у стандартизованому виробництві 101
5.4. Конкурентні переваги у спеціалізованому виробництві 103
5.5. Корпоративні стратегії диверсифікації 106
5.6. Конкурентні стратегії у малому бізнесі 110
5.7. Конкурентні інноваційні стратегії 113
5.8. Оцінка ефективності стратегій міжнародної конкурентоспроможності... 113
Питання та завдання для самоконтролю 118
Тестові завдання 118
Тема 6. Тактика конкурентної поведінки суб'єктів підприємництва
6.1. Тактика конкурентної поведінки та ЇЇ елементи 123
6.2. Тактичні конкурентні загрози 125
6.3. Особливості деяких моделей тактики
конкурентної поведінки суб'єктів бізнесу 127
Питання та завдання для самоконтролю 129
Тестові завдання 129
Тема 7.
Конкурентоспроможність українських підприємств на міжнародних ринках
7.1. Модифікація форм і методів конкуренції у трансформаційний період.. 131
7.2. Стратегії українських підприємств на міжнародних ринках 135
7.3. Міжнародні перспективи реалізації
національних конкурентних переваг 138
7.4. Україна у системі рейтингу стійкого розвитку 140
Питання та завдання для самоконтролю... 146
Тестові завдання 146
Контрольні тести для іспиту 149
Література …………………………………………156
|