02
Н34

   Наукові праці Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського. Вип. 1. Науково-інформаційне забезпечення освітянської галузі України / АПН України, Держ. наук-пед. б-ка України ім. В. О. Сухомлинського ; [редкол.: Л. А. Дубровіна, В. В. Дерлеменко, Т. І. Ківшар (голова), Л. Г. Петрова, Г. П. Пустовіт, П. І. Рогова (заст. голови), В. І. Лутовинова, Т. В. Добко, Я. О. Чепуренко, О. М. Яценко, Л. І. Бейліс, О. 3. Клименко]. - К. : Четверта хвиля, 2008. - 402 с.

ЗМІСТ
Рогова П. І. Інформаційна діяльність бібліотек України - важливий напрям у розвитку суспільства знань................ 9

Розділ 1. Національні, державні галузеві наукові бібліотеки - центри науково-інформаційного забезпечення користувачів: наукові засади, методичне забезпечення, стратегія розвитку
Рогова П. І., Лутовинова В. І., Добко Т. В. Роль Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського у формуванні та розвитку системи інформаційних ресурсів для забезпечення вітчизняної педагогічної науки, освіти і практики.......................... 16
Бейліс Л. І. Теоретичні аспекти інформаційного забезпечення наукової діяльності у бібліотеках............... 37
Петрова Л. Г. Роль бібліотеки в інформаційному суспільстві: соціально-педагогічний аспект..................... 44
Пустовіт Г. П. Позашкільна освіта і виховання в сучасних соціокультурних вимірах................... 53
Разумцева Г. І. Інформаційне забезпечення наукових досліджень в Україні у працях вітчизняних та зарубіжних дослідників...................... 60
Сизов Б. Н., Маркарова Т. С. Библиотеки и образование: обеспечение доступа граждан к современньш знанням... 67
Павленко Р. І., Остапенко Т. А. Стан та перспективи інформаційно-бібліотечного забезпечення фахівців-медиків в умовах інформаційного суспільства............. 76
Дерлеменко В. В. Інформаційно-бібліотечне забезпечення аграрної науки, освіти і практики сільськогосподарськими бібліотеками України...... 81

Розділ 2. Створення та розвиток інформаційних ресурсів освітянських бібліотек МОН України та АПН України
2.1. Формування первинно-документних інформаційних ресурсів
Горбенко Н. А. Основні напрями дослідження документного потоку з педагогіки в Україні...................... 92
Плужнікова Н. С, Бондар Л. М. Питання якості формування та розвитку первинних інформаційних ресурсів у Державній науково-педагогічній бібліотеці України імені В. О. Сухомлинського....... 102
Мацібора Н. Г. Колекції педагогічної книгозбірні як частина єдиного освітнього простору.................... 111
Яценко Г. М. Обмінно-резервний фонд Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського: стан і перспективи розвитку....................... 121
2.2. Розвиток системи вторинних інформаційних документів на сучасному етапі Коваленко І. Й. Проблеми формування інформаційно-реферативного ресурсу з питань педагогіки та психології Державною науково-педагогічною бібліотекою України імені В. О. Сухомлинського....................129
Судіна Т. О. Досвід становлення Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського як галузевого центру постачання реферативної інформації         137
Яценко О. М. Роль Державної науково-педагогічної бібліо­теки України імені В. О. Сухомлинського в інформаційно-аналітичному забезпеченні фахових потреб учених і практиків освітянської галузі держави........................... 149
Пономаренко Л. О. Теоретичні та практичні засади створення системи науково-бібліографічних документів із психолого-педагогічних питань у Державній науково-педагогічній бібліотеці України імені В. О. Сухомлинського.... 160
Тарасова Н. І., Пекур О. В. Використання можливостей АБІС "ІРБІС" у підготовці бібліографічних покажчиків педагогічної тематики.. 172
Тишковець О. К. Особливості формування систематичної картотеки статей та алфавітно-предметного покажчика до неї у Державній науково-педагогічній бібліотеці України імені В. О. Сухомлинського............... 179
Ніколюк Л. І. Календар знаменних і пам'ятних дат у галузі освіти і педагогічної науки: культурно-освітній аспект.. 190
Шкира О. І. Формування бібліотекою краєзнавчих баз даних як передумова інформаційного забезпечення краєзнавчої роботи Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди.......................... 200

Розділ 3. Інформаційно-комунікаційні технологи в діяльності бібліотек України
Лобачевська І. Г. Інформаційно-комунікаційні технології в роботі шкільних бібліотек: напрями впровадження..... 210
Савенкова Л. В. Якість веб-представництва бібліотек педагогічних університетів України в Інтернеті............. 220
Овсак О. С. Практичний досвід використання сучасного скануючого обладнання для оцифрування книжкових фондів бібліотек. ATIZ DIY - нова генерація книжкових сканерів           231
Солов 'яненко Д. В. Веб-технології другого покоління: огляд основних тенденцій........................................................ 234
Торлин И. Г. Виртуальная справка - перспективное направление справочно-библиографического обслуживания удаленньїх пользователей.... 260
Непляха О. С. Медіа-центр Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського: стан, перспективи розвитку.. 266
Заліток Л. М. Читальна зала Фонду В. О. Сухомлинського в умовах розвитку електронних інформаційних технологій....274

Розділ 4. Досвід діяльності бібліотек щодо забезпечення інформаційних потреб педагогічної науки, освіти та практики
Самчук Л. І. Інформаційне забезпечення наукових досліджень установ АПН України Державною науково-педагогічною бібліотекою України імені В. О. Сухомлинського.......... 280
Вербова В. В. Система вибіркового розповсюдження інформації: теоретичні підходи та досвід її упровадження у Державній науково-педагогічній бібліотеці України імені В. О. Сухомлинського....................... 289
Хемчян І.І. Координаційні зв'язки - основа успішної взаємодії бібліотек освітянської галузі України.............. 298
Здановська В. П. Здобутки та проблеми видавничої діяльності Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського.. 309
Зініченко Л. В. Регіональні аспекти науково-методичної роботи з бібліотечними кадрами..................................... 323
Конончук О. Б. Науково-дослідна робота бібліотеки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка... 329
Григоренко Т. В. Наукова бібліотека Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини: стратегія розвитку............ 336
Сімоненко Н. Є. Роль бібліотеки ВНЗ у підготовці фахівців нової формації.............................. 342
Білоус В. С. Традиційні та інноваційні форми роботи бібліотеки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського в науково-освітньому процесі університету.................... 349
Зуева Е. М. Действующие модели информационно-библиотечного обеспечения общеобразовательных учреждений России.................... 358
Дяченко Н. І. Бібліотеки загальноосвітніх навчальних закладів у сучасному інформаційному просторі: стан, проблеми, перспективи................ 366
Гонік Є. Г. Участь Обласного наукового бібліотечно-інформаційного центру Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти у створенні мережі електронних бібліотек у загальноосвітніх навчальних закладах Дніпропетровської області................................ 376
Колосай Л. А. Роль громадських організацій у розвитку бібліотек навчальних закладів.......................................... 384
Список скорочень ............................................................... 395
Відомості про авторів ...................................................... 399


Додаткову літературу за темою ви знайдете в ЕК бібліотеки за такими предметними рубриками:
   -Бібліотечна справа/ новітні інформаційні технології в бібліотечній справі/ електронна бібліотека
   -Бібліотечна справа/ новітні інформаційні технології в бібліотечній справі