ЗАГАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ

1. Акимов Р.Проблемы образования в условиях мировоззренческого плюрализма// Alma mater.- 2005.- №1.- С.14-16.- [Взаимное определение позиций науки и религии].
2. Анатолий Кинах: освіта - основа стабільності соціально-економічного життя// Освіта України.- 2005.- №34-35.- С.4-5.- [Професійний розвиток трудового потенціалу України].
3. Андреев А.С. Реформа образования: психологические аспекты// Гуманітарні науки.- 2004.- №2.- С.149-152
4. Андрущенко В.  Гуманізм і гуманітаризм: спільне і специфічне/ В.Андрущенко, М.Михальченко// Вища освіта України.- 2005.- №4.- С. 5-13.
5. Андрущенко В. Освіта в діалозі цивілізацій: зростання комунікативної функції// Освіта і управління.- 2005.- №1.Т.8.- С.18-19.- [Гармонізація комунікативних процесів сучасного світу залежить від освіти].
6. Антопольская Т.  Организационная культура вуза в теории, социальных представлениях студентов и технологии обучения// Alma mater.- 2005.- №7.- С. 3-9.- [Менеджмент образования].
7. Антошкіна Л. Методичні питання визначення розмірів державного сектору у сфері освіти// Державний інформаційний бюлетень про приватизацію.- 2005.- №8.- С. 39-42
8. Астахова Е. Кадровый потенциал высшей школы: реальность ситуации и вербальность подходов// Новий колегіум.- 2004.- №4.- С.3-6.
9. Балакирова Э.В. Профессиологические основы инновационного проектирования профессиональной подготовки педагогов// Инновации.- 2005.- №1.- С.24-26.
10.  Балацкий Е.В.  Институциональные конфликты в сфере высшего образования// Высшее образование сегодня.- 2005.- №11.- С. 56-61.- [Формирования нового стереотипа обучения].
11. Балмасов С.  Стратегия развития высшего образования в условиях глобализации: проблемы и решения// Высшее образование сегодня.- 2005.- №11.- С. 34-35.
12. Бараш О.  Свобода мышления и международный диплом// Обучение за рубежом.- 2005.- №10.- С. 14-17.- [Глобализация образования].
13. Бекетов Н.В. Инновационные модели развития национальной образовательной системы// Инновации.- 2005.- №1. - С.11-16.- [Рассматриваются потенциальные возможности научно-образовательной системы по активации экономических и организационных механизмов взаимодействия вузов с партнерами в области образовательной, научной, производственной деятельности].
14. Белоконев Г.Философия и педагогика/ Г.Белоконев, Г.Зинченко// Alma mater.- 2005.- №1.- С.3-8.- [Антиномии современной педагогической науки].
15. Белоконь А. Безотлагательные проблемы высшего образования: что необходимо сделать для их решения?// Высшее образование сегодня.- 2005.- №7.- С.28-33.- [Интеграция науки и образования, качество подготовки кадров].
16. Бех І.Д.  Принципи сучасної освіти// Педагогіка і психологія.- 2005.- №4.- С. 5-27.- [10 принципів сучасної освіти].
17. Бобров В.  Основні тенденції розвитку економіки вищої освіти в Україні// Вища освіта України.- 2005.- №4.- С. 35-40.
18. Боголіб Т.М.Удосконалення фінансового забезпечення розвитку вищої освіти// Фінанси України.- 2005.- №2.- С. 106-113.
19. Болотов А.Г.Развитие инструментальных технологий контроля качества образования. Стандарты профессионализма и парадоксы роста/ А.Г.Болотов, А.Г.Шмелев// Высшее образование сегодня.- 2005.- №4.- С.16-25.- [Единый государственный экзамен и качество образования].
20. Ващенко Л. Зміст і структура інноваційного педагогічного процесу// Управління освітою.- 2005.- №2.- С.4-6.- [Мотиви, завдання та зміст інноваційної діяльності].
21. Витвар О. Нетрадиционные методы подготовки социальных педагогов// Социальная педагогика.- 2005.- №2.- С.100-105.
22. Вища освіта і наука - найважливіші сфери відповідальності громадянського суспільства та основа інноваціного розвитку// Світ.- 2005.- №13-14.- С.1-2.
23. Вища освіта і наука - найважливіші сфери відповідальності громадянського суспільства та основа інноваційного розвитку// Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України.- 2005.- №13-14.- С.3-16
24. Вікторов В.Кадровий потенціал освіти в системі управління її якістю// Вища освіта України.- 2004.- №4.- С.89-93.- [Аналізується підготовка і перепідготовка спеціалістів освітньої сфери, а також забезпечення кадрового потенціалу].
25. Вікторов В.Г. Технології керування освітою// Трибуна.- 2004.- №11-12.- С.18-19.
26. Волков О.І.  Методологічні підходи щодо розробки та використання інтегрованих систем управління у вищих навчальних закладах/ О.І.Волков, Г.І.Хімічева// Вісник Київського національного університету технологій та дизайну.- 2005.- №5,Т.1.- С. 102-105.
27. Волкова Н.В.Ефективність використання коштів ВНЗ// Фінанси України.- 2005.- №5.- С. 66-71.- [Визначення внутрішньої економічної ефективності вищої освіти].
28. Волобуєва Т. Управлінські умови впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес// Управління освітою.- 2005.- №17.- С.8.
29. Волынкина М.В. Образовательная услуга: проблемы качества// Высшее образование сегодня.- 2004.- №12.- С.24-28
30. Вороная Н. Навчання працівників за рахунок коштів підприємства// Податки та бухгалтерський облік.- 2005.- №65.- С. 28-38.
31. Гончаренко С.Педагогічний процес з погляду "філософії XXI ст."/ С.Гончаренко, В.Кушнир// Шлях освіти.- 2005.- №1.- С.2-7.
32. Гороховська С. Податковий кредит на навчання// Подільські вісті.- 2005.- №141.- С.2
33. Гребнев Л.С.Образование: рынок "медвежьих услуг"// Высшее образование сегодня.- 2005.- №3.- С.55-65.- [Рыночные механизмы в сфере высшего образования].
34. Гриценко В.П.Інноваційні підходи до управління навчальними закладами// Фінанси України.- 2005.- №4.- С. 85-89.
35. Гусейнова Л. Глобализация и социокультурное развитие региональных систем образования// Высшее образование сегодня.- 2005.- №9.- С.52-55.
36. Дагаева Е.А. Управление имиджем вуза// Управление персоналом.- 2005.- №3.- С.26-28.
37. Даниленко Л.В.Прогнозы внедрения государственных именных финансовых обязательств: будет ли платить потребитель/ Л.В.Даниленко, Т.В.Болвашевский// Высшее образование сегодня.- 2005.- №2.- С.22-26.- [Выбор абитуриентами финансирования обучения в высшем образовании].
38. Данилишин Б.  Інноваційна модель економічного розвитку: роль вищої освіти/ Б.Данилишин, В.Куценко// Вісник НАН України.- 2005.- №9.- С. 26-36.
39. Дебердеева Т.Х. Новые ценности образования в условиях информационного общества// Инновации в образовании.- 2005.- №3.- С.5-13.
40. Дем'яненко Н. Автономія університету: ретроспектива, модернізація// Вища освіта України.- 2005.- №2.- С.42-50.- [Ретроспективний логіко-системний аналіз розвитку принципу автономії в управлінні університетами України].
41. Донець З.  Імперативи оновлення освітніх засобів, що підвищують мистецько-творчий і духовний потенціал держави// Вища освіта України.- 2005.- №4.- С. 40-45.- [Філософія освіти].
42. Дронова Н.Студентство сприятиме якісній освіті// Освіта.- 2005.- №11.- С.1.
43. Дротянко Л.Вища освіта як цивілізаційний чинник// Вісник НАН України.- 2005.- №4.- С.66-72.
44. Дубель В.С. Щодо податкового кредиту на навчання// Все про бухгалтерський облік.- 2005.- №24.- С. 8-10.
45. Дубровка О.В. Особливості державного регулювання ринку послуг вищої освіти// Педагогіка і психологія.- 2004.- №4.- С.63-72.
46. Євтух М. Модернизація та адапптація системи вищої освіти України/ М.Євтух, І.Волощук// Педагогічна газета.- 2005.- №8.- С.6
47. Єрмола А. Державна система моніторингу якості освіти - необхідна умова трансформаційних процесів освітянської сфери// Освіта і управління.- 2005.- №1.Т.8.- С.100-104.
48. Жовта І. Станіслав Ніколаєнко: перше завдання МОН - підготовка конкретних кроків щодо реалізації програми уряду України// Освіта України.- 2005.- №12.- С.1-3.
49. Жовта І. Станіслав Ніколаєнко: пріоритетними є питання європейської якості і доступності освіти// Освіта України.- 2005.- №15.- С.2.
50. Жовта І. У проекті бюджету на 2006 рік на фінансування освіти закладено шість відсотків від ВВП// Освіта України.- 2005.- №72.- С,2
51. Заборовская О.В.  Человеческий капитал и роль системы образования в его формировании// Инновации.- 2005.- №4.- С. 68-72.
52. Заборовская О.В. Совершенствование инструментария модернизации образования// Инновации.- 2005.- №1.- С.16-19.
53. Зимняя И.А.  Общая культура и социально-профессиональная компетентность человека// Высшее образование сегодня.- 2005.- №11.- С. 14-20.- [Модель целостной социально-профессиональной компетентности человека].
54. Зубрицька М.  Вища освіта у "братській бюджетній могилі"// Дзеркало тижня.- 2005.- № 42.- С. 15.- [Фінансування ВНЗ. Модернізація освіти].
55. Ильенков Э.Дидактика и диалектика// Alma mater.- 2005.- №1.- С.32-35.- [Философия образования].
56. Инновации в социально-экономическом образовании: начало положено - каким будет продолжение// Высшее образование сегодня.- 2004.- №12.- С.14-18.
57. Козлакова Г. Інноваційні процеси у вищій технічній школі: інтеграція до європейського освітнього простору// Вища освіта України.- 2005.- №3.- С.36-39.- [Наголошені етапі інтеграції до європейського освітнього простору].
58. Колесник О.А.Актуальні питання управління людським капіталом системи освіти// Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки.- 2005.- №3, Т.1.- С.30-35
59. Корсак К.Межі використання ідей постмодернізму в реформуванні освіти України// Вища освіта України.- 2004.- №4.- С.50-55.- [Модернізація вищої освіти в Україні].
60. Корю ненко М. Станіслав Ніколаенко: наше завдання - збільшити доступ до навчання талановитої молоді// Освіта України.- 2005.- №6.- С. 3-4.- [Інтеграція в європейський простір, активна державна підтримка освіти і науки].
61. Ларина Т.В. Дослідження територіальних утворень ринку освітніх послуг// Актуальні проблеми економіки.- 2004.- №12.- С.108-112.
62. Лошакові О. Станіслав Ніколаєнко: Ми повинні зробити нашу педагогічну науку мистецтвом// Освіта України.- 2005.- №67.- С.3.
63. Лукичев Г.А. Высшее образование и рынок труда: парадигма взаимодействия// Высшее образование сегодня.- 2005.- №6.- С.30-43.
64. Лурье Л.Формализовать или одухотворять?// Alma mater.- 2004.- №11.- С.7-12.- [Моделирование системы образования].
65. Лутай В.  Про розроблення концептуальних засад філософії сучасної освіти в Україні// Вища освіта України.- 2005.- №4.- С. 13-19.
66. Мазниченко М. Научное, мифологическое и обыденное в педагогической теории и практике// Alma mater.- 2005.- №6.- С.19-28.- [Философия образования].
67. Мариновська О. Моніторинг в освіті// Управління освітою.- 2005.- №19.- С.1-6.- [Технологія управлінської діяльності: методика експертної оцінки педагогічного досвіду].
68. Марченко Л. Станіслав Ніколаєнко: у високій кваліфікації фахівця має бути зацікавлений насамперед роботодавець// Освіта України.- 2005.- №34-35.- С.5
69. Марченко Л. На освіту і науку в 2006 році заплановано виділити близько 30 мільярдів гривень// Освіта України.- 2005.- №74.- С.2
70. Марченок Л. Станіслав Ніколаєнко: Чим потужніша армія освітян, тим стабільніша і благополучніша держава// Освіта України.- 2005.- №73.- С.1,4
71. Миляева Л.Г.Маркетинговый подход к оценке качества образования: анализ и пути решения// Маркетинг в России и за рубежом.- 2005.- №2.- С. 119-124.
72. Модернизация науки и образования как фактор инновационного развития экономики: проблемы законодательного регулирования// Инновации.- 2004.- №10.- С. 4-29.- [Стенограмма парламентских слушаний].
73. Модернізація вищої освіти// Освіта України.- 2005.- №78.- С.1-2.- [Міністр освіти і науки С. Ніколаєннко зустрівся з послом Європейського Союзу паном Ієном Боугом].
74. Модернізація системи вищої освіти України// Педагогічна газета.- 2005.- №9.- С.1.- [Питання теорії і практики адаптації вищої освіти до стандартів єдиного європейського освітнього простору].
75. Мониторинг качества обучения как важнейший инструмент управления образованием// Инновации в образовании.- 2005.- №5.- С. 67-72.
76. Мороз І.В.Кредитування навчання в системі вищої освіти України// Фінанси України.- 2005.- №4.- С. 61-67.
77. Науменко А.М. Філософія етики сучасного навчання// Гуманітарні науки.- 2004.- №2.- С.11-14.
78. Николаєнко С.Вища освіта і наука - найважливіші сфери відповідальності громадянського суспільства та основа інновацйного розвитку// Освіта України.- 2005.- №24.- С.4-6
79. Ніколаєнко С. Оновлення освітнього і наукового процесу - наше найперше завдання// Вища школа.- 2005.- №3.- С.16-22.
80. Ніколаєнко С. Творити освіту нового типу// Управління освітою.- 2005.- №18.- С.2-6.- [Нова парадигма освіти , інформатизація освіти - вимога часу, роль освіти в подоланні моральної та духовної кризи].
81. Ніколаєнко С. Турбота про освіту - турбота про майбутнє!// Урядовий кур'єр.- 2005.- №180.- С.8.
82. Ніколаєнко С. "Стосунки між міністерством і громадськістю - це відкритість і діалог// Освіта.- 2005.- №7.- С.1-2.- [Якість і доступність української освіти, боротьба з псевдоосвітою, подолання морально-духовної кризи].
83. Ніколаєнко С. Вищій школі - державну турботу// Дзеркало тижня.- 2005.- № 3.- С. 13.
84. Ніколаєнко С. З псевдоосвітою треба боротися// Голос України.- 2005.- № 21.- С. 11.
85. Ніколаєнко С. Наука -освіта-виробництво - основа розвитку нової України// Світ.- 2005.- №7-8.- С.2.
86. Ніколаєнко С. Програма дій уряду у галузі освіти і науки// Педагогічна газета.- 2005.- №2.- С.1
87. Ніколаєнко С. П'ять основних завдань освіти і науки// Освіта України.- 2005.- №17.- С.1-2.
88. Ніколаєнко С. Станіслав Ніколаєнко:"Я звик завжди ставити високу планку"// Світ.- 2005.- №19.- С.2.- [Прес-конференція"Про виконання найважливіших рішень,урядом України у галузі освіти і науки"].
89. Ніколаєнко С. Вища освіта і наука - найважливіші сфери відповідальності громадянського суспільства та основа інноваційного розвитку// Вища школа.- 2005.- №1.- С.13-31
90. Ніколаєнко С. Роль освіти у формуванні та розвитку трудового потенціалу України// Вища школа.- 2005.- №2.- С.16-21.
91. Ніколаєнко С.З псевдоосвітою треба боротися// Голос України.- 2005.- № 21.- С. 11.
92. Ніколаєнко С.Оновлення освітнього і наукового процесу - наше найперше завдання// Освіта.- 2005.- №21.- С.3
93. Онкович Г.  Осучаснення змісту гуманітарної освіти - нагальна вимога сьогодення// Вища освіта України.- 2005.- №4.- С. 19-28.
94. Островерхова Н. Оцінка якості освіти// Освіта і управління.- 2005.- №1.Т.8.- С.109-114.
95. Павко А. Пріоритети гуманітарної освіти та науки// Віче.- 2005.- №1.- С.63-66.
96. Патрикеєва О.Система моніторингу якості освіти в Україні// Освіта України.- 2005.- №42.- С.4
97. Пахотін К.  Якість освіти - інтелектуальне обличчя держави// Вища освіта України.- 2005.- №4.- С. 112-117.
98. Петров А. Профессиональная компетентность: понятийно-терминологические проблемы// Alma mater.- 2004.- №10.- С.6-10.- [Компетентность педагогических кадров].
99. Платонова Ю.Ю.  Стратегия современного вуза// Высшее образование сегодня.- 2005.- №10.- С. 14-16.- [Маркетинг образовательных услуг].
100. Поважный С.Ф.Управление качеством высшего образования методом самоаттестации/ С.Ф.Поважный, М.М.Шутов, В.В.Дорофиенко// Актуальні проблеми економіки.- 2005.- №5.- С.89-92.
101. Полозов А. Кое-что о рейтинге// Высшее образование сегодня.- 2005.- №7.- С.4-5.- [Как определяется рейтинг вуза].
102. Попов В.  Частное образование в постиндустриальном обществе// Вопросы экономики.- 2005.- №11.- С. 130-144.
103. Попов С.Е. Инновации в современном физическом педагогическом образовании: "Вычислительная техника"// Инновации.- 2005.- №1.- С.27-31.
104. Програма розвитку освіти в Україні на 2005-2010 роки: Проект// Вища школа.- 2005.- №3.- С.76-103.
105. Процес модернізації та інтеграції в освітньому просторі// Педагогічна газета.- 2005.- №4.- С.1-2.- [Науковий супровід модернізації системи освіти України].
106. Пугачева Е. Самоорганизация высшей школы. Нет! Реформы/ Е.Пугачева, К.Соловьенко// Alma mater.- 2005.- №3.- С.3-7.
107. Россер В.Д.  Национальное исследование администраторов среднего звена высшей школы:закулисные профессионалы в академических учреждениях// Инновации в образовании.- 2005.- №4.- С. 155-158.
108. Садовников Н. Фундаментализация как стратегическое направление модернизации содержания вузовского образования// Alma mater.- 2005.- №4.- С.29-30.
109. Садовничий В.А. Знание и мудрость в глобализирующемся мире// Высшее образование сегодня.- 2005.- №8.- С.14-20.- [Информатизация или борьба за науку - что определит будущее человечества].
110. Самойлов В.А. Модернизация образования и человеческий капитал// Высшее образование сегодня.- 2004.- №11.- С.10-14.- [Потребность в интеллектуальном потенциале, техническое и инженерное образование, необходимость модернизации рынка образовательных услуг].
111. Свідзинський А.  Про освіту та науку в України// Розбудова держави.- 2005.- №5-8.- С. 6-39.- [Університети, зміст, поняття та значення, деякі псевдопроблеми освіти].
112. Свірень М. Вищий навчальний заклад як соціально - культурна система : від концепції до практики/ М.Свірень, С.Барабаш// Персонал.- 2005.- №6.- С.67-70.
113. Сесиль Д.Мощные университеты - университеты платежеспособные// Alma mater.- 2005.- №2.- С.7-8.- [Финансирование образования, научных исследований средствами заработанными университетом могут компенсировать дефицит средств , поступающих из бюджета и общественных фондов].
114. Сидоренко С.І. Нова ініціатива ЮНЕСКО: етичні й моральні виміри для вищої освіти і науки// Педагогіка і психологія.- 2005.- №2.- С.5-17.
115. Скібіцька О.В.Мотивація інноваційної діяльності вищих навчальних закладів як чинник інтелектуального потенціалу регіону// Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки.- 2005.- №3, Т.1.- С.26-30
116. Скотна Н.  Методологічні аспекти соціально-філософського аналізу розвитку цивілізації// Вища освіта України.- 2005.- №4.- С. 51-56.
117. Социально-психологическое обеспечение инновационных процессов в образовательной среде/ В.Чвякин, О.Горбачев, Е.Фильковская, О.Архипова// Прикладная психология и психоанализ.- 2005.- №2.- С.58-64.
118. Співаковський О. Будівля освіти: потрібен капітальний ремонт// Дзеркало тижня.- 2005.- №34.- С. 15.- [Про моделі управління якістю підготовки студентів].
119. Сумароков Е.В. Образование и экономический рост// Высшее образование сегодня.- 2004.- №12.- С.18-24.- [Модернизация образования: вуз и ринок].
120. Таланчук П.Хто в освіті наймиліший. Рейтенгова система та її значення для ВНЗ і суспільства в цілому// Освіта України.- 2005.- №42.- С.9
121. Тарасова О. Университет в универсуме письменной культуры// Alma mater.- 2005.- №5.- С.23-26.- [Роль университетов для развития информационного общества].
122. Терещенко Ю.Генеза взаємозв'язку філософії з педагогікою// Вища освіта України.- 2004.- №4.- С.25-29.- [Укорінення у вітчизняній освіті нової філософії, яка передає дух епохи, стає нині для педагогіки нагальним завданням].
123. Ткаченко Л. Інформатизація освіти визначає розвиток держави// Освіта України.- 2005.- №75.- С.5.
124.  Травушкин Г.Г.  Коренная реформа образования - единственный способ выживания человечества/ Г.Г.Травушкин, Р.А.Ахтаханова// Инновации в образовании.- 2005.- №4.- С. 22-28.
125. Травушкин Г.Г.К вопросу о роли образования в эпоху цивилизационных войн// Инновации в образовании.- 2005.- №2.- С.54-64.- [Международная образовательная программа для конструктивного диалога представителей различных религий и цивилизаций].
126. Филип Г.А. Глобализация и университет: мифы и реалии в мире неравенства// Alma mater.- 2004.- №10.- С.39-46.- [Глобализация высшего образования].
127. Хімічева Г.І. Розробка прогнозно-математичної моделі оцінки якості роботи ВНЗ з урахуванням вимог споживачів/ Г.І.Хімічева, Н.О.Пархоменко// Вимірювальна та обчислювальна техніка в технологічних процесах.- 2004.- №1.- С.174-177.
128. Чернобай А.М.Правове забезпечення фінансування системи вищої освіти// Фінанси України.- 2005.- №4.- С. 127-132.
129. Чижевський Б. Освітня політика в Україні// Освіта України.- 2005.- №64.- С.6
130. Ющенко В. Віктор Ющенко: державне замовлення буде тільки в тих ВНЗ, де діятиме вступне зовнішнє тестування// Освіта України.- 2005.- №85.- С. 2.- [Телеміст "Президент і молодь: діалог про майбутнє"].
131. Ющенко В. Віктор Ющенко: Я буду тим президентом, який щорічно збільшуватиме фінансування вищої школи// Освіта України.- 2005.- №24.- С.2-4. [Виступ президента України на колегії Міністерства освіти і науки України]
132. Ющенко В. Ви еліта нації, на яку сьогодні покладаються величезні надії// Вища школа.- 2005.- №1.- С.3-13.- [Вища освіта України].
133. Яблецка Ю. Миссии организации и университета: некоторые особенности// Alma mater.- 2004.- №9.- С.3-14.- [Внешние и внутриинституциональные функции миссии университетов].
134. Яременко Л.М.Казначейське обслуговування навчальних закладів// Фінанси України.- 2005.- №4.- С. 19-23.