Токмань Г.Л. Методика навчання української літератури в середній школі:підручник.– К.:Академія, 2012.– 312с.– (Альма-матер)
1. Загальні основи методики навчання української літератури в середній школі
1.1. Методика навчання
української літератури як наука 7
Об'єкт, предмет і структура методики навчання української літератури 8
Джерела і чинники розвитку методики навчання української літератури 11
Методи наукового дослідження в методиці навчання української літератури 14
Зв'язки методики навчання української літератури з іншими науками 17
Історія розвитку методики навчання української літератури 20
1.2. Теоретичні основи навчання української літератури в школі 31
Загальнодидактичні і специфічні принципи навчання української літератури 31
Завдання літературної освіти і вимоги до фахової підготовки вчителя 37
Програмно-методичне забезпечення шкільного курсу української літератури 40
2. Організування навчання української літератури
3. Шкільний аналіз художнього твору
1.3. Психолого-педагогічні засади навчання української літератури в середній школі 50
Специфіка сприймання літератури молодшими підлітками 51
Особливості сприймання літератури старшими підлітками 55
Особливості прочитання художньої літератури в ранній юності
2.1. Методи навчання літератури
Загальнодидактичні методи навчання
Специфічні методи навчання літератури 71
Використання методів літературознавчого дослідження в школі 83
2.2. Літературні навчальні завдання 89
Функції та структура літературних навчальних завдань 90
Класифікації літературних завдань 92
2.3. Методичні основи проведення уроку літератури 99
Специфіка уроку літератури і вимоги до нього 99
Принципи структурування уроку 102
Класифікації уроків літератури 105
Використання наочності на уроках української літератури 110
2.4. Позакласна робота з української літератури 123
Індивідуальна позакласна робота 123
Групова позакласна робота 125
Масова позакласна робота 128
3.1. Методика шкільного аналізу художнього твору 137
Методологічні засади і типологія шкільного аналізу художнього твору 137
4. Вивчення літературознавчого матеріалу
Методика визначення ідейно-тематичної основи твору
Послідовність розкриття образу-персонажа
3.2. Особливості аналізу творів різних родів і жанрів
Шкільний аналіз епічних творів Вивчення ліричних творів у школі
Особливості вивчення драматичних творів
Специфіка аналізу міжродових жанрів
Шкільний аналіз фольклорних творів
4.1. Вивчення життєпису та індивідуального стилю письменника
Завдання, принципи, джерела і форми вивчення життєпису письменника
Шкільне тлумачення індивідуального стилю письменника
4.2. Специфіка уроків позакласного читання, літератури рідного краю, вступних і підсумкових занять
Методичні засади організування уроків позакласного читання
Методика вивчення літератури рідного краю
Особливості вступних уроків
Методика проведення підсумкових уроків
4.3. Технологія засвоєння теоретико-літературних понять та опрацювання літературно-критичних статей
Методика вивчення теоретико-літературних понять
Модель вивчення літературного напряму
Завдання та прийоми опрацювання літературно-критичних статей
5. Методика розвитку мовлення
5.1. Форми роботи над мовою художнього твору та мовленням учнів 214
5.2. Розвиток усного мовлення 219
5.3. Розвиток писемного мовлення 224
6. Інновації у методиці навчання української літератури
6.1. Діалогізм і проблемність як принципи сучасного прочитання української літератури 236
Філософсько-психологічні засади інноваційної діяльності в галузі літературної освіти 236
Види діалогів на уроках української літератури 239
Проблемні ситуації і питання літературного характеру 243
6.2. Інноваційні технології та прийоми навчання української літератури 246
Інноваційні технології навчання української літератури 247
Інноваційні прийоми навчання української літератури 265
6.3. Інтеграційні типи літературних занять 269
Урок — історичне дослідження 270
Урок — філософське дослідження 273
Урок — літературно-біблійне дослідження 279
Урок — психологічне дослідження 283
6.4. Інформаційні технології у навчанні української літератури 289
Термінологічний словник 297
Література 304