Василишина
В.О.
головний бібліотекар відділу економічної літератури;
Чернишова Т.М.
бібліотекар Бібліотеки ТУП
Діяльність
сфери Пабліситі в бібліотеці університету
Розуміння
завдань III тисячоліття дає нам усвідомлення, що час бібліотек, тільки
як соціально - просвітницьких структур завершився. На зміну їм прийшли
могутні багатофункціональні Центри, включені у Світовий Інформаційний
Простір.У зв'зку з цим ми запитуємо себе: яка саме інформація вже сьогодні
визначає наш прогрес як суспільства завтра, а відповідно до цього і наші
можливості? Це і є завданням Пабліситі в Світовому Інформаційному Просторі
і безпосередньо наше, як інформаційно - комунікативного центру: вміти
відповідати вчасно і якісно на всі проблеми сучасного життя. Але для досягнення
високого рівня діяльності Пабліситі, без активної творчої співпраці з
нашими користувачами нам не обійтись, адже саме їх потреби формують попит,
а цей попит визначає майбутні можливості і перспективи всього суспільства.
Визначивши місію (ключове завдання, високе призначення) відділу економічної
літератури "Орієнтація на читача і його успіх", що зобов'язує
нас знати потреби читачів і вміти їх задовільняти, ми прагнемо дотримуватись
її у всіх своїх планах і програмах.
Сьогодні для розширення співробітництва з читачами ми використовуємо великий
потенціал,основою якого є спільні фундаментальні інтереси і тісна співпраця
науковців, викладачів, студентів, а також роботодавців, менеджерів з працевлаштування
і нашої творчої групи, яка організовує заходи і висвітлює їх в засобах
масової інформації. В основу наших взаємовідносин ми поклали принципи
стратегічного партнерства і гармонії, і це дало нам можливість сформувати
команду з високим творчим потенціалом і властивим тільки їй стилем. В
результаті розроблено:
- презентаційну програму (Презентації нових праць науковців нашого університету);
- тренінгові програми: " День Кар'єри" і "Молодий спеціаліст
у новому тисячолітті", мета яких - підтримка талановитої молоді у
плануванні і реалізації власної кар'єри;
- концепцію комплексної візуальної інформації.
Сьогодні в університеті інтенсивно здійснюється видання наукових праць
його викладачів, Презентації їх - вимога часу і студентів, а студенти
- це головний капітал сучасної України, її майбутнє.Всі ці заходи: "Презентації"
і "Дні Кар'єри" проходять під патронатом Ректорату нашого Університету
і кожну із цих подій своїм гарним і змістовним вітальним словом відкриває
професор, ректор Університету Микола Єгорович Скиба.
Ми вдячні всім нашим шановним Метрам, Презентації наукових праць яких
ми провели: Р.І.Сіліну, М.П.Войнаренко, О.О.Орлову. Саме вони зорали першу
борозну та посіяли перші зерна в новому для нас перспективному науково
- інформаційному напрямку. Ця сучасна, випробувана часом діяльність, присвячена
її величності - Книзі, збагатила і розширила наші традиційні форми проведення
заходів.
Завдяки нашому Університету, ми включилися в практичний процес сприяння
формуванню майбутньої науково - економічної еліти нашої країни - сьогоднішнього
студенства. Відгукнувшись на потребу Університету в пропаганді нових праць
науковців, ми розгорнули серію Презентацій їх видань через слоган "НАРИСИ
ПОРТРЕТА ХХ1 СТОЛІТТЯ". Завдання слогана полягає в розкритті ключової
мети події, привертаючи увагу і інтерес її учасників до розуміння її сутності.
Цю сутність ми вбачаємо в колективній праці багатьох діячів науки і культури
всього світу, які своєю натхненною працею, об'днанні високою метою, творять
соборний Портрет Людства ХХ1 століття і кожен додає до нього одному тільки
йому властивий штрих.
Стало традицією проведення "Днів Кар'єри". П'ятий рік підряд
в стінах нашої бібліотеки зустрічаються лідери і студенти, об'єднанні
спільною метою - найти рішення наших загальних соціальних проблем. Ми,
як працівники інформаційно - комунікативної сфери зі своєї сторони максимально
сприяємо вирішенню цих завдань за допомогою формування і розкриття інформаційних
ресурсів.Досягненню гармонізації корпоративних інтересів допомогає поєднання
інтелектуального потенціалу з практичним досвідом. Така співпраця сприяє
формуванню майбутніх лідерів Соціума. На зустрічі із студентами приходять
науковці нашого університету: Костогриз С.Г., Войнаренко М.П., Нижник
В.М., Красильникова Г.В., а також роботодавці, успішні люди (приємно,
що переважна більшість з них, це випускники нашого вузу), які діляться
своїм власним досвідом досягнення певних життєвих вершин. Студенти мають
можливість отримати не тільки цікаву і корисну інформацію, але й запозичити
життєвий досвід, осягти механізм створення кар'єри, а також отримати інформацію
про те, які саме спеціалісти сьогодні потрібні, про критерії їх відбору
і співставити свої можливості з вимогами до молодого спеціаліста.
Менеджери з працевлаштування своїм професійним вмінням закладають підгрунття
для спілкування студентів з роботодавцями, вчать молодь володіти механізмом
орієнтації, самореалізації на ринку праці, вести пошук роботи. Наші студенти
мали можливість зустрічатися і спілкуватися з представниками світового
бізнесу - волонтерами Корпусу Миру. Цікавими є зустрічі із студентами,
які успішно поєднують навчання з роботою.Нагальні питання, що обговорювалися
на "Днях Кар'єри" дали свої дуже вагомі результати.Регіональним
Центром перепідготовки і підготовки, що діє при Університеті проведено
"Ярмарку вакансій".
Оскільки стратегією відділу економічної літератури є розвиток і пошук,
ми спільно з Кадровим Агенством "Кар'єра" РЦПП розробили спільні
тренінгові програми: "День Кар'єри" і "Молодий спеціаліст
у новому тисячолітті". Анкетні відгуки студентів і роботодавців дають
підстави вважати, що наші ініціативи не тільки позитивно сприймаються,
але просто - вимога часу. Загальна ж мета нашої роботи - сформувати таку
ментальну атмосферу нашого читального залу, яка б відповідала потребам
наших студентів і задовільняла головну умову успішної розумової праці
- якість інформаційних ресурсів і комфортність в широкому розумінні.
Цього ж ми прагнемо і в проведенні наших заходів. Для їх проведення ми
відпрацювали концепцію цілого комплексу візуальної інформації. До кожної
Презентації нової праці розробляється окрема мікроконцепція візуальної
інформації події, яка гармонійно поєднується нами з макроконцепцією -
комплексною експозицією постійно діючих тематичних виставок залу, під
слоганом: "ОСВІТА - ХХI СТОЛІТТЮ".
Успіх проведення будь - якого заходу залежить від багатьох обставин, в
першу чергу від креативних здібностей організаторів заходу і особистості
ведучого, його творчого потенціалу. Вже стало традиційною особливістю
наших Презентацій участь в них в ролі прекрасних ведучих директора нашої
бібліотеки Валентини Михайлівни Петрицької та її заступника Олени Борисівни
Айвазян. А оскільки так звана ергономіка (наука про людський фактор) є
зараз ядром дизайнерської роботи, то творча співпраця з художником нашої
бібліотеки ( бібліотекар за посадою, дизайнер за покликанням душі) Тетяною
Миколаївною Чернишовою спрацьовує на успіх.
Рівень Метрів зобов'язує нас бути на високому дизайнерському рівні оформлення,
а це:
- сучасні оформлювальні технології;
- дизайн приміщення в цілому, як гармонійне поєднання макро і мікрокомпозицій
візуальної інформації, створення і використання слоганів, текстового супроводження
- екскурсії по експозиціях, розробка анкет, якщо вони передбачені сценарієм,
і експозиційного комплексу: книжкової і фото - виставок.
Усі ці аспекти вимагають від дизайнера знань, таланту і розуміння потреб
учасників заходу, адже ця робота значно ширша, ніж просте традиційне оформлення.
Її завдання - зовні непомітними факторами створити ауру - атмосферу майбутнього
заходу, орієнтуючись на естетичні вимоги його учасників, адже головна
мета дизайнерської праці - це робота з ментальним простором Події, у відкритті
для всіх присутніх і гостей найвищих його рівнів. А інакше Свято не відбудеться
і Подія перетвориться на сірий і невиразний захід, як це часто і буває
там, де зневажають дизайнерським аспектом при створенні заходу.
Щоб удосконалити нашу роботу, ми проводимо анкетні опитування гостей та
учасників наших заходів і отримуємо від них неоціниму допомогу, а дуже
часто і ділові поради, які завжди прагнемо використати у своїй праці.
Ще з перших кроків своєї діяльності у цьому напрямку ми зрозуміли, що
успіх наших заходів повністю залежить від ступеню контакту і взаєморозуміння
з нашими користувачами. У певному розумінні ми творимо їх разом, тому
на наших заходах байдужих не буває! Запроваджена апробація опитувань студентів,
роботодавців дала підставу вважати таку новацію не лише вдалою, а й перспективною.
Кульмінацією Презентацій є визначення переможців на кращий змістовний
та об'єктивний відгук і як нагорода - книга від самого автора.
В нашій команді працюють такі творчі особистості як: фотокореспондент
університету Олександр Олексійович Нікітін, журналіст Василь Іванович
Горбатюк, тележурналіст Босак Любов Василівна, відеооператор Босак Володимир
Миколайович. Завдяки їх праці нас чує, читає і дивиться вся Україна.
Презентована книга на екрані телевізора має надзвичайний інформаційний
ефект. Так, саме завдяки телерепортажу Презентацій інженер Іван Іванович
Горобець зацікавився працею проф.М.П. Войнаренка, прочитав її і написав
відгук. А скільки ще невідомих нам глядачів, завдяки телеканалу змогли
отримати інформацію про цю цінну для них книгу? У цьому і полягає робота
нашої творчої команди!
Ось з такими реальними напрацюваннями ми і підходимо до 40 - річного ювілею
нашого Університету і нашої Бібліотеки. Організатори "Презентацій",
"Днів Кар'єри" у співпраці з художником - оформлювачем оформили
альбом "Хроніка Визначних Подій". Цей альбом є не тільки звітом
проведеної роботи і гарним нагадуванням про знаменні події, а також безумовним
зверненням до усіх відвідувачів нашої Бібліотеки із запрошенням до участі
і активної співпраці з нами - у цьому ми бачимо головну функцію "Хроніки
Визначних Подій". В основу його покладено матеріал нашого багатого
досвіду і прагнення слідувати освітянській місії нашої Бібліотеки і всього
Університету в цілому - сприяти створенню світлого і щасливого Майбутнього
нашої Країни.
|