Івах Ольга Станіславівна, Бібліотека інституту: новий рівень розвитку Бібліотека Хмельницького кооперативного торговельно-економічного інституту розпочала свою діяльність в 1957 році з одного пункту видачі, початковий фонд налічував 29000 примірників. Сьогодні - це сучасний навчальний, культурно-просвітницький та інформаційний центр, який працює за новітніми технологіями майже з 100000-ним фондом. У структурному відношенні бібліотека складається з відділів комплектування та наукової обробки літератури, обслуговування і зберігання фондів та з відділу автоматизації. Абонемент та дві затишні читальні зали на 150 посадкових місць обладнані 34 сучасними комп’ютерами, які об’єднані в локальну мережу та під’єднані до загальноінститутської мережі. Бібліотека здійснює наукове комплектування фонду, засноване на детальному аналізі навчальних планів та програм. Завдяки підтримці адміністрації інституту щорічно фонд поповнюється в середньому на 3000 примірників книг та 70 найменувань українських та зарубіжних періодичних видань. Пріоритетним напрямком діяльності бібліотеки є створення електронних інформаційних ресурсів. Але сучасній бібліотеці недостатньо накопичувати інформацію, необхідно організувати доступ до неї. Щоб не залишитись за бортом інформаційного суспільства, у 2000 році розпочалась комп’ютеризація бібліотеки. Першим кроком на шляху до неї стало придбання бібліотечно-інформаційної системи "Бібліограф", яка призначена для комплексної автоматизації діяльност і бібліотеки. Завдяки цій системі автоматизовано такі основні функції, як каталогізація видань, облік фонду, аналіз стану фонду, реєстрація читачів, книговидача, пошук документів. Наступним кроком стало придбання програмного комплексу "Електронна бібліотека", який розроблений з використанням найсучасніших технологій програмування. Цей програмний продукт призначений для роботи з електронними версіями документів усіх існуючих на цей час форматів, а також для створення повнотекстових баз даних. Він дозволяє реєструвати, зберігати та вести пошук електронних документів. За допомогою програмного комплексу "Електронна бібліотека" можна організувати медіотеку, відеотеку, створити віртуальні фотоальбоми тощо. Модуль "Статистика" дає змогу слідкувати за використанням електронних ресурсів. До складу електронного фонду бібліотеки увійшли повнотекстові базові підручники, навчально-методичні комплекси дисциплін, розроблені викладачами інституту, які успішно використовуються відвідувачами електронної читальної зали. Сьогодні до послуг користувачів: електронний каталог в системі "Бібліограф", електронна картотека періодичних видань, електронна картотека статей періодичних видань, база даних "Електронної бібліотеки", Internet – послуги. Одним із незмінних напрямків діяльності бібліотеки є культурно-просвітницька робота, спрямована на виховання гармонійної, морально досконалої особистості, пропагування змісту людських цінностей, наукової та культурної спадщини, ідеї національного державотворення. З цією метою на базі бібліотеки регулярно проходять літературні вечори, зустрічі з творчими людьми, поетичні вечори, диспути, конференції, вечори пам’яті, тематичні огляди літератури, книжкові виставки тощо. Під час проведення заходів належне місце відводиться популяризації книги, значна увага приділяється вихованню у студентської молоді добросовісного ставлення до навчання, відповідальності за свою професійну підготовку. Основою організації заходів є взаємозв’язок з цикловими комісіями коледжу та кафедрами інституту. За останній час бібліотека перетворилась в один із провідних підрозділів інституту, що вирішує завдання інформаційного забезпечення навчально-виховного процесу та підвищення культурного рівня студентів. У перспективі діяльності бібліотеки вирішення таких питань, як: створення веб-сайту, штрихкодування фонду та переведення існуючої книговидачі на книговидачу з використанням штрихкодів. Сучасне програмне й технічне забезпечення, впровадження інноваційних технологій та ретельно продумана організація роботи – ось передумови для успішної діяльності бібліотеки вищого навчального закладу. |
||||
|