Мацей О.О.,
завідувачка науково-методичним відділом НБ ХНУ Художньо-графічні і кольорові компоненти рекламних повідомлень
Особливе місце в друкованій рекламі, зокрема, в рекламному повідомленні, належить зображенням. Візуальний (образотворчий) ряд рекламного повідомлення – ілюстрації, фотографії, малюнки, лінійки, відбивки, віньєтки, пробіли. Добре продумане зображення має здатність виконувати такі рекламні задачі:
Підвищити ефект реклами можна через кольорову гаму, правильний підбір якої займає у створенні фірмового стилю надзвичайно важливе місце. Адже одні кольори діють заспокійливо, інші – збуджують, треті – ніяким чином не впливають на людину. Тому підбирати кольори слід так, щоб вони створювали оптимістичний настрій. Одначе, створюючи поєднання вишуканих відтінків, слід подумати, чи завжди буде у вас можливість абсолютно точно відтворювати їх в усіх зразках вашої рекламної продукції. Часто навіть незначне відхилення від кольору-еталону може викликати негативну реакцію адресата. Займаючись підготовкою плакату, буклету або іншої друкованої реклами, надзвичайно важливо ретельно продумати дизайн: вірно розташувати текст, знайти ефективну картинку та підібрати ту кольорову гаму, на фоні якої ваша реклама буде сприйматись найкращим чином. На жаль, до вибору кольору до цих пір ставляться, як до чогось другорядного, надаючи перевагу особистим вподобанням, а не науковому підходу. В рекламних засобах широко використовують кольорові контрасти. Наприклад, розміщують сірий предмет на чорному фоні, якщо потрібно, щоб даний предмет показувався більш світлим, і розташовують його на білому фоні, якщо намагаються його показати більш темним, ніж він є насправді. Зелений предмет на червоному фоні здається більш зеленим. Це явище пояснюється тим, що при межуванні двох додаткових кольорів посилюються їх якості. Семантика кольору знайшла широке застосування в індустрії реклами. Колір впливає на наше сприйняття, і розуміння цього дає змогу створювати більш ефективну рекламну продукцію. Червоний колір – збуджує, але швидко втомлює, налаштовує на рішучість і може викликати у людини сильне бажання здійснити той чи інший вчинок. Даний колір здатен швидко привернути до себе увагу, зафіксувати погляд на предметі реклами. Семантика цього кольору – увага, не проходьте повз; рішуче, необдумано, піддавайтесь першим почуттям. Одначе, застосування кольору повинно бути в міру. Так, незначна деталь оголошення, виділена червоним, буде доречною і зразу ж приверне увагу, в той час як надмірне його використання здатне викликати у користувача агресивність і навіть роздратування предметом реклами. Помаранчевий – сприймається як гарячий, зігріває, підбадьорює, допомагає викликати приплив життєвих сил, надає оптимістичний тонус. У стародавньому світі його вважали кольором здоров’я і творчості. Помаранчевий колір додає активності, але при цьому надає відчуття внутрішньої рівноваги і душевної гармонії. Жовтий – налаштовує на комунікабельність. Це колір відкритості та товариськості. Він допомагає набути внутрішній спокій. Крім того, жовтий здатен "наділити" предмет інтелектом, тому цей колір буде вдалим в рекламі інформаційних продуктів і послуг. Зелений – діє заспокійливо на нервову систему людини, знімає роздратування, гостроту переживань. Цей колір має цілющу, розслаблюючу дію. Він буде доречним та ефективним у рекламі екологічної, медичної літератури, центрів здоров’я і охорони навколишнього середовища. Рожевий – чудовий помічник у сфері особистих відносин: він посилює відчуття, робить нас більш уважними, лагідними і чуйними. Діапазон використання цього кольору може бути досить широким. Блакитний – також налаштовує на область почуттів, але більш високих. Це колір дружньої приязності, спорідненості душ. Блакитний – колір миру і всезагальної гармонії. Він здатен надати предмету цілісність, а питанню – глобальність і сприятливе вирішення. Синій – допомагає сконцентруватися на найбільш необхідному: не розпорошуватися по дрібницях. Синя деталь у рекламі відразу ж приверне до себе увагу, і, на відміну від червоної, ніколи не викличе негативних емоцій. Фіолетовий – колір внутрішньої зосередженості: він допоможе відмежуватися від усього непотрібного у даний момент, сконцентруватися на головній проблемі. Ще одна цікава деталь – фіолетовий гарно стимулює роботу мозку і сприяє вирішенню творчих завдань. Коричневий – спокійний колір, асоціюється з теплом та комфортом і може використовуватися у рекламі будь-чого. Чорний – колір самозанурення: він допомагає від усього відмежуватися, замкнутися і сконцентруватися на вирішені тієї чи іншої проблеми. Одначе, в цей же момент даний колір різко понижує настрій, здатен налаштувати на меланхолію і смуток. Завдяки чорному кольору відчувається одинокість, ізоляція від навколишнього світу. Саме тому даний колір у рекламі краще не використовувати. Ця рекомендація звичайно ж не поширюється на шрифт та таблиці. Сірий – викликає апатію та нудьгу. Білий – колір повної відкритості, готовності сприймати світ в усьому його різнобарв’ї. Він не несе ніяких неприємних вражень. Моно-використання цього кольору в друкованій рекламі здатне створити нейтральний ефект, коли споживачу реклами просто повідомляється інформація, без розстановки будь-яких акцентів та пріоритетів. Золотий – символізує багатство і розкіш. Колір допомагає реалістично зображувати предмети, викликає та закріплює бажані асоціації, сприяє створенню символів, надовго залишається в пам’яті. При розробці рекламних засобів важливо використовувати правильно підібрані поєднання кольорів, враховуючи особливості їх взаємодії. Аналіз словесної і конічної частин рекламного оголошення дає змогу зробити висновок про те, що воно – важливий засіб масової взаємодії, специфіка якої проявляється і в змісті, і в композиції, і в особливому графічному та текстовому відтворенні. Вдале поєднання кольорової гами, чудові ілюстрації нададуть змогу досягнути високого рівня якості рекламного звернення, забезпечать в оптимальних випадках лідерство бібліотечно-бібліографічної реклами, її соціальну значимість. Адже від ефективності, успішності реклами бібліотеки багато в чому залежить стабільність її матеріального положення, кількість користувачів, престиж та імідж. Література
|
||||
|